Gegužės 12 dieną įvyko jau antrieji SAVAnorystės platformos NVO skirti mokymai.

Nuoširdžiai dėkojame jų lektorėms Justina Babušytei ir Žavinti Pašiulevičei už įžvalgas bei naudingus patarimus!

Justina Babušytė yra Maltos ordino pagalbos tarnybos savanorystės procesų vadovė, supervizorė, SAVA platforma įkūrėja, verslo savanorystės konsultantė ir mokymų vadovė, turinti daugiau nei 10 metų patirties darbe su savanoriais ir savanorystės procesais įvairiuose kontekstuose. 

Tuo tarpu Žavinta Pašiulevičė yra socialinio darbo magistrė, „Savanorystės verslui“ bendraįkūrėja, tinklaraštininkė, projektų vadovė ir komunikacijos bei lėšų telkimo specialistė, turinti didelę patirtį tiek nevyriausybiniame, tiek biudžetiniame, tiek verslo sektoriuose.

Ką sužinojo mokymų dalyviai?

Mokymu metu dalyviai įgijo žinių apie santykius tarp verslo ir NVO, turėjo galimybę uždavinėti klausimus ir, žinoma, atlikti ne vieną praktinę užduotį.

Pastebėjome, kad į šiuos mokymus susirinko daug mažesnės organizacijos nei buvo pirmuose mokymuose, o mokymų dalyviai itin atidžiai klausėsi medžiagos ir aktyviai dalyvavo diskusijose.

Kodėl svarbūs šie mokymai ir kodėl juos organizavome?

Mokymų idėja gimė iš poreikio įgyvendinant SAVA platformą viziją.

Įmonių socialinė atsakomybė yra labai senas reiškinys, tačiau įmonių indėlis savanoriškos veiklos valandomis dar tebėra naujas ir vis labiau populiarėja tarp Lietuvos įmonių ir koorporacijų. 

Taip yra ne veltui: savanorystės turi itin pozityvų poveikį kolektyvui – ne tik formuojantis, kaip komandai, tačiau stiprinant moralę, didinant darbuotojų įsitraukimą, formuojant pozityvų ir vertybėmis grįžtamą ryšį su darboviete. Savanorystės metu kuriama patirtis turi vertybinį pagrindą, kuris nėra pelno siekis, tačiau „geresnio pasaulio kūrimas”. 

SAVA platforma taip pat gimė iš poreikio. Daugybė įmonių ieško kur galėtų prasmingai realizuoti savanorystės idėjas ir dažnai atranda pačias žinomiausias ir gilias savanorystės tradicijas turinčias organizacijas, kaip „Maisto bankas“, „Lietuvos Raudonojo kryžiaus draugija“, „Caritas“, „Maltiečiai“ ir pan. Vis dėlto, pilietinę visuomenę sudaro daugybė kitų bendruomenines paslaugas teikiančių organizacijų, kurioms taip pat labai reikalingas žmogiškasis kapitalas. 

SAVA platforma siekiame praplėsti įmonių galimybes, „meniu” ir įgalinti daugiau nevyriausybinių ar kitų ne pelno siekiančių organizacijų, todėl sukūrėme šią skaitmeninę ekosistemą.

Įgyvendindami šią idėją susidūrėme su tokia situacija: daugybė organizacijų nežino, nuo ko pradėti, kaip megzti ryšį su verslo įmonėmis, kaip sukurti gerą, pozityvią patirtį savanoriams, kaip palaikyti ryšį vėliau, todėl mokymų metu kalbėjome apie tai, kaip kurti ir palaikyti prasmingą santykį su verslo įmonėmis, kaip komunikuoti ir planuoti veiklas, ko galima tikėtis irk ą gali NVO pasiūlyti verslo įmonėms. Mokymai sustiprino tiek pasitikėjimą, tiek suteikė aiškumo, kaip galima veikti, ką galime pasiūlyti verslui kaip NVO.

NVO ir įmonių bendradarbiavimas ne tik didina socialinę įtrauktį, bet ir išsprendžia daugybės žmonių „prioritetų” problemą, kadangi tyrimai atskleidžia, kad pagrindinė kliūtis įsitraukti į savanorišką veiklą yra laiko stoka. Kitaip tariant, savo šeimos ir bendruomenės prioretizavimas, todėl įmonės suteikdamos dienas savanorystei padeda piliečiams įsitraukti į pilietinės visuomenės veiklas ir tokiu būdu stiprina visą socialinį audinį.

SAVA platformos komandos vardu dėkojame šioms renginyje dalyvavusioms NVO:

  1. Dvasinės pagalbos jaunimui centras
  2. LDUK filialas VDC Navininkai
  3. Labdaros ir paramos fondas „Pasitikiu”
  4. VšĮ “Vaikų ir paauglių socialinis centras”
  5. Gyvi gali
  6. Senjorų pasaulis 

Ir AČIŪ sakome „Corner Hotel“ už galimybę mokymus rengti Jūsų viešbutyje  ir vaišintis pietumis.