Savanorystės veiklos įmonėje – kodėl į tai verta investuoti?

Verslo įmonėse savanorystės veiklos vis dažniau įtraukiamos į įmonių socialinės atsakomybės programas. 2019 metais atlikome tyrimą „Corporate volunteering: positive impact on youth, communities, companies and employees“, kuris parodė, kad keičiasi verslo vaidmuo socialiniame lauke – verslas mato save kaip aktyvius dalyvius, o ne tik pasyvius rėmėjus. Prie to ypač prisidėjo Darnaus Vystymosi tikslai. Tinkamai suplanuotas įmonės darbuotojų įsitraukimas į savanorystę suteikia teigiamų rezultatų tiek individualiu, tiek organizaciniu lygiu (Rodell ir kt., 2015). Šiame straipsnyje aptarsime poveikį organizaciniu lygmeniu.

Įmonių savanorystė gerina ryšius su visuomene

Žmonės tampa vis sąmoningesni. Jiems svarbu kokį poveikį visuomenei įmonės daro savo veikla, tačiau taip pat svarbu, kad žmonės tampa vis sąmoningesniais vartotojais. Jie suvokia, kad savo vartojimo įpročiais įtakoja pasaulį, todėl pradeda rinktis prekes, paslaugas atsižvelgdami į įmonių reputaciją, įnešamą indėlį sprendžiant visuomenei skaudžias problemas. Tai daro bet kurią įmonės socialinės atsakomybės strategiją svarbiu bet kokių viešųjų ryšių ir rinkodaros strategijos ramsčiu. Gerai sukurta ir tinkamai reklamuojama įmonių savanorių programa gali padidinti įmonės matomumą bendruomenėje. Tai gali pagerinti verslo reputaciją visuomenės akyse arba padėti išlaikyti reputaciją. Savanoriaujančios įmonės turi galimybes geriau pažinti savo vietos bendruomenes ir efektyvviau atliepti jų poreikius kuriant naujus produktus ar paslaugas ateityje.

Savanorystės veiklos didina darbdavio patrauklumą

Savanorystės veiklos gali padėti pagerinti darbdavio reputaciją ir suteikti galimybę darbdaviui kokunkuruoti pritraukiant kandidatus, kurie ieško į tikslą orientuotų įmonių. Tyrimai parodė, kad įmonės, siūlančios ar vykdančios savanorystės veiklas, yra patrauklesnės ieškantiems darbo, ypač Y, Z kartos nariams, gebantiems darbo rinkoje atpažinti socialiai atsakingus darbdavius (Deloitte, 2011; Rodell ir kt., 2016). Beveik pusė tūkstantmečio kartos atstovų darbo pokalbių ar įdarbinimo proceso metu teiraujasi apie socialinės atsakomybės strategiją įmonėje. Todėl rinkdamiesi tarp dviejų panašaus pobūdžio darbo pasiūlymų, tikėtina, kad šios kartos atstovai pasirinks būtent socialiai atsakingą įmonę.

Skatina darbuotojų įsitraukimą

Viena yra atrasti tinkamus darbuotojus, visai kita yra juos įtraukti. Naujoji karta tikisi integralumo. Darbuotojų savanorystės veiklos skatina įmonės darbuotojus jaustis labiau prisidedančiais prie jiems svarbių socialinių, aplinkosaugos ar kt. problemų sprendimo. Dauguma naujosios kartos atstovų yra įsitikinę, kad verslo įmonės turi aktyviai prisidėti sprendžiant visuomenei aktualias problemas. Savanoriaujantys darbuotojai yra labiau patenkinti savo darbdaviu, o kartu yra linkę būti labiau lojalūs. Pastebėtas teigiamas ryšys tarp pokyčio kūrimo bendruomenėse per savanorystę ir pasitenkinimo darbu, darbo efektyvumo rodiklių (D.H. Leventhal, A. Kach, M. Purnader, 2016).

Savanorystės veiklos lavina naudingus įgūdžius

Sugebėjimas dirbti kartu kaip komanda yra vienas didžiausių turtų daugumoje įmonių. Galimybė savanoriauti kartu su bendradarbiais sustiprina ir pakelia komandinį darbą į visiškai naują lygį. Savanorystė apjungia ir įkvepia komandos narius kartu siekti aukštesnių – prasmės pojūtį suteikiančių tikslų. O tai padeda kurti ypatingą ryšį tarp komandos narių, kurio neįmanoma pasiekti organizuojant įmonės vakarėlius ar kitą bendrą laisvalaikį. Savanoriaujantys darbuotojai yra labiau motyvuoti mokytis naujų arba tobulinti jau turimus įgūdžius. Darbuotojai savanoriaujantys pagal savo profesiją gali tobulinti savo įgūdžius pritaikant juos naujoje srityje, bandant įgyvendinti tam tikras užduotis turint labai ribotus išteklius nevyriausybinėse organizacijose. Kartu tokiu būdu skatinamas kūrybiškumas ir inovatyvumas.

Investuokite į savanorystę tikslingai

Tikslingai suplanuotos savanorystės veiklos gali atnešti teigiamų rezultatų verslo įmonei ir darbuotojams. Tad svarbu, jog kiekviena įmonė ketindama savanoriauti aiškiai žinotų vertybes ir gebėtų išsigryninti jiems svarbią visuomeninę problemą prie kurios pokyčio norima prisidėti. Būtina integruoti savanorystės idėją į bendrą organizacijos kultūrą. Siekiant paveikių svanorystės veiklų, reikšminga atlikti darbuotojų apklausą, kuri leistų pažinti darbuotojų lūkesčius, nuostatas, leistų įvertinti savanorystės patirtis po įgyvendintų veiklų. Ieškokite sektinų pavyzdžių kitose įmonėse arba kreipkitės į SAVA platforma komandą, kuri konsultuoja savanorystės klausimais įmones Lietuvoje.

 

Norėtumėte tapti SAVA platforma partneriu/e? Turite kitų klausimų? Parašykite mums!